قیمت ماکارونی امروز 9 بهمن 99/آیا قیمت زر ماکارون تغییر می کند

 قیمت ماکارونی چند وقتی است که با حاله ایی از ابهام روبرو شده است.در فروردین سال 99 بود که به کیباره شرکت ها ، عرضه ماکارونی را به یکباره قطع کردند و ماکارونی در دو هفته با 40 درصد افزایش روبرو شد.البته هر سال ماکارونی به رقم تورم سالانه 20 درصد افزایش را داشته است اما امسال با توجه سطح تورم عمومی انتظار افزایش بی سابقه در این محصول وجود دارد.

قیمت ماکارونی امروز ۸ بهمن ۹۹ با ۲۵ درصد افزایش در مدل های فرمی و لازانیا همراه شد.این در حالی است قیمت اسپاگتی ۷۰۰ گرم هنوز توسط لیدر های بازار ماکارونی همچون زرماکارون و تک ماکارون افزایش پیدا نکرده است.قیمت ماکارونی مرتبط به قیمت ارد می باشد و گمانه زنی ها در مورد قیمت ارز مرجع گروه کالای اساسی و ارد باعث شده این موضوع را بازتاب دهد که قیمت اسپاگتی ۷۰۰ گرم بازم افزایش پیدا خواهد کرد.

این در حالی است که قیمت انواع دیگر ماکارونی همچون ماکارونی فرمی و لازاینا در دی ماه باز هم افزایش داشته و اگر قیمت ماکارونی را بر حسب کیلو گرم محاسبه کنیم.قیمت ۱ بسته اسپاگتی تک ماکارون باید در حدود ۱۲۵۰۰ تومان باشد.
حال باید منتظر ماند و دید با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان و برداشت نرخ ارز دولتی ار روی کالاهای اساسی قیمت این محصول پر مصرف خانوارها به چه صورت خواهد شد.